به یاری خداوند کریم و حمایت دوستان علاقمند، نهمین جلسه محفل انس با مولانا در نیمه بهمن 94 برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر دکتر فکوری در وکیل آباد برگزار شد، غزل شماره 1390 از دیوان شمس قرائت و بررسی شد.

بر این مطلب تاکید رفت که انسان مطلوب مولانا، تا کجاها در رشد معنوی اوج گرفته است و چه آسمان هایی را فتح کرده است.

مشروح مطالب جلسات، در آینده در اختیار دوستان عزیز قرار خواهد گرفت.

غزل 1390 از دیوان شمس
بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم
در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم


شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم
چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم


آن جا روم آن جا روم بالا بدم بالا روم
بازم رهان بازم رهان کاین جا به زنهار آمدم


من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم
دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم


من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصر
آخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم


ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین
آن جا بیا ما را ببین کان جا سبکبار آمدم


از چار مادر برترم وز هفت آبا نیز هم
من گوهر کانی بدم کاین جا به دیدار آمدم


یارم به بازار آمده‌ست چالاک و هشیار آمده‌ست
ور نه به بازارم چه کار وی را طلبکار آمدم


ای شمس تبریزی نظر در کل عالم کی کنی
کاندر بیابان فنا جان و دل افگار آمدم