غرقه شدن در یگانگی

عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید // ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

توبه

غزل شماره 1685 دیوان شمس:

 

ای مطرب این غزل گو کی یار توبه کردم

از هر گلی بریدم وز خار توبه کردم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کامران کمیلی پور

همایش

همایش ملی ورزش، سلامت و توسعه

دکتر رامین امیر ساسان

آشنایی با انواع مکمل های غذایی در ورزش

کاربرد مکمل ها در ورزش های همگانی و حرفه ای و تاثیر آن بر سلامت بدن

دکتر حجت معینی (مدیر عامل شرکت PTI کانادا)

رویکرد استاتژیک در مدیریت ورزش

تدوین استراتژی ها و کنترل فرآیند

شناخت فرصت ها و تهدیدها ـ نقاط قوت و ضعف

پیاده سازی و اجرای استراتژی

ارزیابی استراتژی و اقدامات اصلاحی

آقای امامیان، دبیرکل ائتلاف بزرگ ورزش ایران

نقش ورزش در توسعه اقتصاد و سلامت

 

 

همایش ملی نام آوران عرصه تولیدو رضایت مندی مشتری

دکتر حجت معینی (تحصیلات و مسئولیت ها ذکر شود)

ایجاد رضایت مندی در مشتری

شناخت نیازها و انتظارات مشتری

وابستگی سازمان به مشتری و نیارهای حال و آینده مشتری

احترام به مشتری و شنیدن صدای مشتری و ایجاد مشتری وفادار

درس گرفتن از اشتباهات و اقدام پیشگیرانه

طرح ریزی مشتری مداری از دیدگاه استاندارد مدیریت کیفیت

مشتری مداری به عنوان یکی از اصول هشتگانه مدیریت کیفیت

تدوین اهداف کلان و خرد از منظر مشتری و تفهیم در سازمان

الگو برداری خلاقانه از سازمان های موفق

اهمیت نظر سنجی از مشتری و سنجش رضایت مشتری

چهار سطح مشتری:

Limited, Normal, Special, VIP

مسیری که استاندارد ایزو 10004 برای پایش رضایت مشتری پیشنهاد می دهد

ایجاد بهترین سیستم ارتباط با مشتری

 

مهندس کلهر (رئیس انجمن معادن سنگ ایران)

اهمیت دادن به توان نوآوران و صنعت گران داخلی و ارتقاء کیفیت و رضایت مشتریان

 

آقای کشاورز دبیر انجمن صنفی مجتمع های تجاری تهران

به وجود آمدن فرهنگ مراکز تجاری جدید و بالا رفتن سطح رضایت مشتریان

 

آقای رضا فرشته خو استاد دانشگاه و مشاور تخصص ترجمان هویت برند

نقش و اهمیت معماری در برند سازی مراکز تجاری

 

دکتر احمد حلت

صحیح ترین روش های نفوذ در مشتری

تاثیر باورها در کارائی پرسنل و مواردی که باید در محیط کار رعایت نمود

بالا بردن راندمان کاری و ارتقاء معیارهای سالانه

صفحه 3 کاغذ

دومین همایش ملی مدیران نام آور عرصه تولید، اشتغال و حقوق مصرف کننده

پروفسور سید صدر الدین نجاتی گیلانی

پروفسور تمام سیستم های اطلاعاتی و مدیریتی و رئیس سابق دانشگاه Management System  و برنده جایزه سلطنتی انگلستان در مدیریت راهبردی، موسس و رئیس سابق دانشگاه انگلیسی صُحار در عمان.

عنوان: ایجاد انرژی سازمانی برای آینده سازی سازمان ها

اهمیت روز افزون نیروی انسانی در سازمان ها

تصویر سازی سازمان ها برای آینده

راه تحول سازمان از تحول نیروی انسانی می گذرد

تمرکز بر فرصت ها نه تهدیدها

مرزشکنی باید در مغز ما اتفاق بیفتد

تبدیل اعتماد به نفس پرسنل به مهارت های کلیدی برای اجرائی کردن تصویر جدید

منعطف سازی برنامه های استراتژیکی ـ برنامه های یادگیرنده

بومی سازی برنامه های سازمان ـ تحول محلی

نیروی انسانی باید حس کند چشم انداز شرکت به او تعلق دارد.

پنج دامنۀ برنامه ریزی استراتژیک:

1ـ استراتژی بازار 2ـ استراتژی تکنولوژی 3ـ استراتژی محصول نهایی 4ـ استراتژی مشتری 5ـ استراتژی انسانی (نیروی داخلی و خارج سازمان)

نقش ایجاد اعتماد و اطمینان در مورد برنامه ریزی استراتژیک

چگونگی بالا بردن بهره وری نیروی انسانی

مردم به سمتی می روند که «برندها» اهمیت روزافزون می یابند

کنترل بیش از اندازه نیروی انسانی، خلاقیت او را از بین می برد

تصویرسازی، شامل موارد زیر است:

1ـ خلع سلاح فرایندهای دفاعی سازمان در مقابل بازار

2ـ قابلیت سازی نیروی انسانی متعهد، جوان فکر و پر انرژی و شاد سازی سازمان

3ـ متحول کردن ساختار فرهنگی سازمان از توقع، به ارائۀ خدمت

4ـ ایجاد فرایندهای نیروی انسانی بر اساس نتیجه و نه سال های تجربه

5ـ حذف فرایندهای بدون ارزش افزوده

6ـ جایگزینی فرهنگ «مزیت رقابتی» با فرهنگ «جلوتر بودن از رقبا»

آن بخش از جامعه که اجتماع را به جلو می برد، ده درصد هر جامعه است.

به جای آن که به آدم ها اعتماد کنیم، به ایشان اطمینان حاصل کنیم.

ـــــــــــــــــــ

آقای عسکر اولادی، ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین

جوان بودن جمعیت جامعه فعلی ایران

مدیریت جهادی، بالا بردن بهره وری

ضرورت برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

مسئولیت پذیری

کوچک سازی اقتصاد دولتی

بنگاه داری بانک ها و برخی دیگر از موسسات اجتماعی

ــــــــــــــــــــــــ

دکتر حجت معینی

استاد دانشگاه، نماینده آلاینس کانادا

اصول مدیریت کیفیت

مدیریت جامع با رویکرد سیستم و رهبری

مشتری محوری ـ رهبری ـ مشارکت کارکنان

پایه و اساس مشارکت، تفویض اختیار است و تفویض اختیار، منوط است به وجود شایستگی

نگرش سیستمی، نیروها و متغیرهایی که از محیط خارج بر عملکرد سیستم تأثیر می گذارد.

مدیریت باید بر اساس فرایندها باشد

هیچ سازمانی جدا از جامعه عمل نمی کند

تفاوت رهبری و مدیریت

مدیریت در باره اداره روزمره وظایف و به کارگیری افراد مناسب در جایگاه مناسب است. رهبری در باره ایجاد نگرشی برای عمل کردن است و به دست آوردن تعهد افراد. رهبران دورنمای سازمان را ترسیم می کنند.

وظایف رهبری:

تجسم و تعیین اهداف، تصدیق ارزش ها، ایجاد انگیزه، اداره کردن، ایجاد یک گروه واحد کارآمد، توضیح و تشریح، ایفای نقش الگو، نماینده گروه بودن، تغیییر و نوآوری.

مدل دو بعدی رهبری

1ـ رهبر وظیفه مدار/محصول مدار   2ـ رهبری مردم مدار/کارمند مدار

سبک های مختلف رهبری:

هفت سبک مختلف رهبری از رهبری اقتدار گرا تا رهبری تحول گرا

عوامل تبدیل شدن به یک رهبر خوب

فرایند رهبری از مدیریت متفاوت است

ـــــــــــــــــ

پروفسور سید صدر الدین نجاتی گیلانی

در مدیریت پایدار، تعامل کافی نیست. باید توافق کرد

در رقابت، هر گونه ابهام و تعارف را باید کنار گذاشت

بخش دولتی به هیچ وجه نباید وارد رقابت با بخش خصوصی شود

کارکنان کم بازده را اخراج کنید. تعارف نکنید.

بازار را بشناسید. کالا را بر اساس سلیقه بازار طراحی کنید

باید سه سبد کالا داشته باشید: درآمد کوتاه مدت، درآمد متوسط و درآمد دراز مدت که برند شما خواهد بود.

تضاد بین تهدید و منافع، فرصت ها را ایجاد می کند.

در ایران، شریک پیدا کردن، از پیدا کردن همسر سخت تر است. شرکا، کلا باید بر اساس قرارداد دقیق توافق کنند

اشتباه اول، حمایتت می کنم، اشتباه دوم، فکر شغل دیگر باش، اشتباه سوم، اخراج.

اگر نیروی انسانی تان را مدیریت نکنید، آنها شما را مدیریت خواهند کرد.

استخدام نیرو باید متناسب با کار و موقعیت باشد و خوب مطلق وجود ندارد.

 

 

همایش ملی نقش چهره های خلاق در ارتقاء توان داخلی و مدیریت بازار

پروفسور سید صدرالدین نجاتی گیلانی

پروفسور سیستمهای اطلاعاتی و مدیریتی و رئیس سابق دانشکده سیستم های اطلاعاتی و بازرگانی و تجاری دانشگاه بورت مونث انگلستان. پروفسور مدیریت استراتژی و رئیس سابق مرکز مدیریت دانشگاه تیساید انگلستان. برنده جایزه ملی انگلستان در مدیریت راهبردی و استراتژی . موسس و رئیس سابق دانشگاه انگلیسی صحار در کشور عمان . یکی از موسسین مرکز فناوری صنعتی و رقابتی در اروپا بین دانشگاه تیساید و اتحادیه اروپا. عضو بنیاد انجمن بین المللی علوم مدیریت.

عنوان: رها کردن دیدگاه دفاعی به نفع رقابت آزاد و ایجاد تفکر مثبت و خلاقانه برای بازسازی سازمان

فرصت ها را در آینده نمی بینیم و در نتیجه وقتی به ما می رسند توان بهره برداری نخواهیم داشت.

قبل از آمدن فرصت ها باید برای آنها آمادگی کسب کرد.

با برداشته شدن تحریم ها و باز شدن پای ما به بازار جهانی و باز شدن پای رقبا به خاک ما، رقابت های سختی خواهیم داشت.

مهمترین نبرد، فاصله مهارت منابع نیروی انسانی ماست نه فاصله تکنولوژیکی یا علمی

این که آیا کارکنان و مدیران ما می توانند بهره وری خود را از یک ساعت در روز به هفت ساعت در روز برسانند.

سازمان های با ساختار قدیمی و فشل چگونه می توانند در شرایط سرعت و رقابت تصمیم بگیرند؟

شرایط چند سال گذشته:

تحریم ها باعث شده نیروهای جوان امکان رشد نداشته باشند و نیروهای با توانمندی متوسط به سطوح بالای مدیریتی برسند.

جوان گرائی با دید اشتغال زائی اصلا درست نیست

جوان گرائی با دید بهره وری باید باشد

در بسیاری از موسسات، نیمی از کارکنان به صورت کارت مزد هستند نه کارمزد.

باید دنبال کسانی باشیم که عاشق کار هستند نه فقط برای امرار معاش

در ایران هزینه سربار بسیار بالاست. آدم های بیکار جلوی افراد با راندمان بالا را می گیرند.

تمام کارها از قبیل پرداختن به تکنولوژی را باید رها کرد و با شناسایی سلیقه مشتری، کالایی را تولید کنیم که نیاز مشتری را برآورده سازد.

بازار آزاد باعث می شود که مشتری برای ما اهمیت پیدا کند.

نیروهای جدید به هیچ وجه نباید در سیستم معیوب قدیمی گمارده شوند. سیستم آن ها را هم نابود می کند. باید گروه جدیدی تشکیل دهیم که بتوانند فارغ از حسادت ها، ایده های خود را عملی سازند.

دگرگونی سازمانی برای رقابتی شدن، یک فرآیند فنی برای بالانس کردن قدرت اشخاص و سازمان نیست.

بلکه یک فرآیند Infection از طرریق عاشق شدن و فهم عمیق دگرگونی برای ساختن آینده ای بهتر است.

رقابتی شدن یک موجود زنده است که که نیاز به پشتیبانی، درک و رهبری در چارچوب مشارکت کارکنان دارد.

در بیزنس دلسوزی فایده ندارد. عدالت لازم است.

به افرادی مسئولیت دهید که لیاقت آن مسئولیت را دارند.

با هر کاهش هزینه، باید کیفیت بالاتر برود. این می شود رقابتی بودن.

صنعتگری که وام های کلان می گیرد، چرا دولت، با بستن مرزها، مردم را مجبور به خرید کالاهای او می کند؟

باید مهارت پیدا پیدا کردن نیرو های خوب را کسب کنیم تا نیاز به اخراج نباشد.

در سیستم رقابتی، مصرف کننده حق انتخاب دارد و ما باید به خوبی بدانیم که مصرف کننده دقیقا چه می خواهد و چه چیزی رضایت او را تامین می کند.

مشتری بهترین R&D شماست. چرا می خواهید حدس بزنید؟ از او بپرسید.

اگر بپرسید هزینه های شما کم خواهد شد.

وقتی مرزها باز شد نماینده انحصاری معنی نخواهد داشت.

یارانه باعث ایجاد سازمان های غیر رقابتی و پرتوقع می شود.

وقتی محدودیت صادرات و واردات داشته باشیم اقتصاد کاذب به وجود می آید.

از مهمترین لوازم پیشرفت هر کشور این است که درآمد دولتش از مالیات باشد تا محتاج وضع کردن تعرفه ها و محدودیت ها نباشد.

رقابت بر اساس قابلیت های کلیدی

فرهنگ مالیات باید به صورتی شود که مردم نه تنها به دولت حق بدهند برای اخذ مالیات، بلکه خوشحال باشند از پرداخت مالیات.

اثر محیط بسته و غیر رقابتی:

ارزش به دیدگاه های سنتی، سازمان های پنهانگر و فرهنگ فساد، سازمان های بدون ثبات که منجر می شود به تظاهر به دانش جدید بدون فرهنگ کاری

رابطه سازمان با محیط رقابتی

ارزش به تفاوت های فردی، تجربه کاری، فرهنگ سازمانی باز، تولید دانش جدید، به وجود آمدن فرهنگ تغییر.

ایجاد قابلیت رقابت درون سازمانی

دوری از غرور و مدیریت استبدادی، ایجاد امکان ریسک کردن، عوض کردن دیدگاه تمام کارکنان، بازنگری کلی مدیریت، مشتری را با دید جدید دیدن، راضی کردن سهام داران.

فرآیند بازسازی سازمان برای رقابت

هماهنگی صنعت با بازار، شاید کل فرایند نیاز به بازسازی داشته باشد.

طراحی فرایندهائی که به مشتری ارزش افزوده می دهد.

حذف تمام فرایندهائی که بر اساس راحت طلبی یا قدرت طلبی سازمان شکل گرفته است.

ایجاد سیستم منابع انسانی بر اساس نتیجه و رقابت.

دکتر کامران صحت

لیسانس مترجمی زبان از دانشگاه آزاد تهران مرکز، مدرک DBA گرایش بازاریابی از لندن، مدرک MBA گرایش بازاریابی از لندن، مدرس و مشاور برترین برندهای داخلی و بین المللی از قبیل دانشگاه تهران، امیر کبیر، خوروسازی بنز، کیاموتورز، ایران خودرو، سایپا، ال جی، سونی، آزمایش و ...

چرا برخی افراد از برخی دیگر موفق ترند؟

پاسخ به این سوال به این مربوط می شود که چرا نسل دایناسورها منقرض شد؟

دنیای ما عوض شده است اما ما همچنان به شکل سابق عمل می کنیم و عوض نشده ایم.

رابرت کیوساکی در کتاب سازمان های قرن 21 به صراحت می گوید بزرگترین معضل سازمان ها، خود مدیران هستند.

کتابی از کن بلانچارد: چه کسی تغییر را کشت؟

چالش منابع انسانی، مهمترین چالش مدیران امروز محسوب می شود.

نمی دانیم پرسنل را چگونه جذب کنیم و چگونه حفظ کنیم.

تا وقتی درون سازمان اصلاح نشود بیرون هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

برایان تریسی می گوید: با شخص سه بار مصاحبه کنید. در سه اتاق به وسیله سه نفر

آموزش پرسنل باید به وسیله کسانی از بیرون سازمان انجام پذیرد.

مدیران با تجربه، مربیان خوبی برای پرسنل نیستند.

Choice Revolution این اتفاقی است که افتاده است.

مشتری، حق انتخاب های زیادی پیدا کرده است.

امروز صحبت از وفاداری مشتری، قدیمی شده است. باید به ماندگاری مشتری بیندیشیم.

دوره مشتری مداری به سر آمده است. ما به دوره Service Oriented رسیده ایم.

فرم اول پایش مشتری: مشخصات فردی

فرم دوم پایش مشتری: چرا از ما می خری؟

فرم سوم پایش مشتری: علت های نفروختن؟

فرم چهارم پایش مشتری: ارزیابی رضایت مشتری (آیا باز هم از ما خرید می کند؟ آیا ما را به دیگران معرفی می کند؟)

فرم پنجم پایش مشتری: ارزیابی رضایت مشتری، یک ماه پس از فروش

ما همه، کلیات را می دانیم. احاطه به جزئیات است که ما را متفاوت می کند.

ما، هنوز فرق شهرت و برند را نمی دانیم. مشهور بودن به معنی برند بودن نیست.

برندها می دانند که از تکنولوژی، چگونه برای ارتباط صحیح با مشتری استفاده کنند.

برندها حتی دکوراسیون، نور، بو، صدای هولد تلفن و ... را به دقت انتخاب می کنند.

حتی انتخاب اسم هم برای تأثیر گذاری روی مخاطب مؤثر است.

در بین هزار برند برتر جهانی، نام هیچ شرکت ایرانی نیست.

حتی در مورد ماندگاری اسامی در ذهن، نیز دانشمندان تحقیق کرده اند.

ما، مفاهیم بازاریابی را هم به درستی درک نکرده ایم.

بازاریابی، دیکتاتوری است. ما تولید می کنیم، مشتری باید بخرد.

در خدمات پس از فروش، حق با مشتری است آن هم با انتخاب 20 درصد مشتریان کلیدی

آل ریس کتابی دارد تحت عنوان سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

به جای تبلیغات، اقدامات PR باید انجام شود (سمینار، جشن، مهمانی و ...)

در تبلیغات هم اصولی عمل نمی کنیم.

مشتری بر اساس اطلاعات عمل نمی کند. بر اساس احساسش نسبت به فروشنده عمل می کند.

ظاهر شما، 55 درصد تأثیر شما بر روی مخاطب است.

تون صدای شما، 38 درصد تأثیر شما روی مخاطب است.

مطلبی که به مخاطب ارائه می دهید 7 درصد تأثیر شما بر مخاطب است.

رابطه مستقیم بین سن مشتری و سن فروشنده وجود دارد.

در بررسی شکایات مشتریان هم توجه به سن مهم است.

در فروش، جنسیت مشتری هم باید لحاظ شود.

ارتباط غیر کلامی تأثیر بسیار بیشتری دارد.

متأسفیم که دنیا عوض شده و ما عوض نشدیم.

 

پرسش و پاسخ با پروفسور گیلانی.

بهبود نمی تواند پرشی باشد. تکامل به صورت تدریجی صورت می پذیرد.

دولت، هر قدر کمتر در بیزنس دخالت کند، بیزنس قوی تر است.

کشور ما، پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد.

ترس بزرگترین مانع پیشرفت است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کامران کمیلی پور